Griselda Pollock KKEKes 29. aprillil
Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus kutsub:
Esmaspäeval, 29. aprillil kell 17:00 esitleb niinimetatud “uue kunstiajaloo” alusepanija professor Griselda Pollock oma peatselt ilmuvat raamatut After-affect/After-Image: Trauma and Aesthetic Transformation (Manchester University Press, 2013) Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse kontoris (Vabaduse väljak 6, sissepääs Kunstihoonega samast uksest). Esitlus toimub vabas vormis ning selle järel on võimalik õppejõult küsida nii tema praeguse uurimisvaldkonna ja raamatute kohta kui üldisemaid küsimusi kaasaegse kunstiajalookirjutuse kohta. Esitlus toimub inglise keeles.
Griselda Pollock on sotsiaalse ja kriitilise kunstiajaloo professor Leedsi ülikoolis. Griselda Pollock on eesmärgiga teada saada, kas kunst võib olla 'trauma transpordi jaam' (Bracha Ettingeri idee) uurinud visuaalkunsti, kinokunsti ja kirjandust, mis käsitevad leinamist ja raskeid kaotuseid, võrgutamist, holokausti üleealmisi, eksiili, migratsiooni ja generatsioonidelt ülekantud traumasid. Pollock on kirjutanud väga paljude kunstnike ja mõtlejate loomingust, sealhulgas Louise Bourgeois, Chantal Akerman, Vera Frenkel, Roland Barthes'ist varsti ilmuvas raamatus „After-affect/After-Image: Trauma and Aesthetic Transformation“. Raamatus on kasutatud trauma analüüsimiseks kunstipraktikates psühhoanalüüsi teoreetilisi konstruktsioone nagu transformatsioon, takistus, krüptilisus ja ohtlik läbikukkumine.
Griselda Pollock on väga viljakalt kirjutanud ja toimetanud feministliku teooria, visuaalse kunsti ja kultuurianalüüsi teemalisti raamatuid. Tema viimased väljaanded on „Encounters in the Virtual Feminist Museum“ (Routledge, 2007) ja „Digital and Other Virtualities: Renegotiating the Image“, kaastoimetatud Antony Bryantiga (I.B. Tauris, 2010). Lisaks muule uurimistööle, mis keskendub trauma, psühhoanalüüsi ja esteetika teemale, valmistab Pollock ette monograafiat Charlotte Salomonist. Ta on kirjutanud palju kaasaegsetest naiskunstnikest, muuseumitest ning kureerinud mitmeid näituseid, viimati „Resonance.Overlay.Interweave: Bracha Ettinger in the Freudian Space of Memory and Migration“ (2009).