KATALOOG - Hanno Soans, Kings of Pop (1996). – Eesti Kultuurkapitali ostude internetikataloog [www.ekm.artun.ee/kunstnikud/Kiwa/2.html], Eesti Kunstimuuseum, 2002
Kiwa. Kings of Pop. 1996. Kipsbüstid, tekstid.
See fiktiivsete värvitud kipsportreede seeria pärineb koos Esta Froshi ja Tõnis Aalistega Tartus Obu galeriis korraldatud näituselt "Lollipopi fiktsioon". Eesti neopopi teises laines tulnud autorite tugevaimaks põlvkondlikuks kaardiks oli kahtlemata see, et viited, mis andsid neile töödele koodi, pärinesid mitte popkunstist, vaid popkultuuris marineeritud argielust- pidudest, bändidest, riietest, poosidest, tarbimisharjumustest. Need kõnetasid seega täiesti erineval viisil kunstipublikut ja subkultuuri. House'i-plaadid, DJ-id, Adidase kolm triipu ja mõned triibud speed'i, sünteetiline maitse ning ajakiri "The Face" on foon, millest Kiwa proovi võttis. Tema autoripoos, mis deklareeris need tööd elustiili kõrvalproduktidena sündinud memorabiliana, pakkus rea ekspressiivse hoolimatusega teostatud portreid, tegelasi, keda vaataja arvas avamispeo publiku hulgas ära tundvat. Saades igaüks sildina kaasa oma trafaretseks stantsitud stoori muutuvad need tegelased taas kõigiks ja eikellekski. Nagu ütleb "portree" allkiri: "Eerikule meeldib käia tantsupidudel, kuid elus ei möödu alati kõik sama kergelt kui laulusõnades. Siit saabki alguse intriig...". Popi kuningas pole Elvis, vaid suvaline jobu kõrvaltänavalt, ükskõik kes, meie, kes me pileti ostame- näivad need tööd kinnitavat. Popi kuningas on tarbija, mingit intriigi ei ole.
Hanno Soans